Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Frejda - 5 juli 2011 12:30


Nu blommar diverse rosor. Inte för att jag har många, men några finns det. Den orangefärgade rosen ovan (Flora Danica) köpte jag förra året och planterade ihop med lite andra växter för att det ska se fint ut även när rosen slutat blomma - mer om de andra växterna runtomkring finns att läsa i inlägget från förra året. Då såg det lite glest ut. I år har alla växter vuxit till sig rejält och har det rätt trångt. Speciellt alunruten och den japanska starren. Jag får nog dela isär dem lite. Men kul att de trivs.



Nyponrosorna blommar också nu och doftar underbart när man sticker näsan i dem.



Och så min rosa cottageros. Den vita klarade inte vintern tyvärr, men denna satt lite mer skyddad vid växthusväggen. Den tappade ett blad när jag skulle fotografera, så den ojämna formen är mitt fel.


Jag har en Flammentanz också, vid pergolan, men den har inte hunnit komma igång än efter att jag planterade om den och klippte ner den. Jag hoppas den kommer att trivas och leverera många röda rosor.


Årets ros blev tydligen en buskros som heter Stanwell Perpetual. Den kanske man skulle hitta en plats för.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards