Direktlänk till inlägg 15 september 2011

Optimistiska jordgubbar

Av Frejda - 15 september 2011 09:10


Trots att höstkylan börjar komma så hittade jag dessa optimistiska jordgubbar i mitt otroligt generösa jordgubbsland. Det har ju gett kopiösa mängder jordgubbar i sommar, men de tycks inte ha gett upp än. Här kommer både blommor och bär. Undrar just om de kommer att hinna bli röda.



Min fina rönnsumak hade börjat luta betänkligt efter stormen som var. Och lutar dessvärre fortfarande lite, trots stöd, som synes.



Jag slog ned en liten stör och band upp trädet så gott det gick, men frågan är om det kommer att hålla om det blåser igen. Men jag och rönnsumaken får hålla tummarna.

 
 
Ingen bild

Lillsyrran

15 september 2011 22:43

Jag åt en jordgubbe i trädgården idag, det var lite märkligt, den smakade sommar! ;)

 
Fru Fruktsallad

Fru Fruktsallad

16 september 2011 08:34

Otroligt häftigt med dina jordgubbar!
Hoppas din rönnsumak klarar sig! Jag älskar verkligen rönnsumak men tyvärr har jag för liten trädgård för att våga ta in den. Den är ju glad för att sprida sig och tar rätt stor plats när den trivs. Får spara den till nästa trädgård i nästa liv =)

http://ilovefruktsallad.wordpress.com

 
Ingen bild

Frejda

16 september 2011 20:24

Lillsyrran - Ja, vad är det som händer? Magic Gardens? Ska bli intressant att se om mina blir ätbara.

Fru Fruktsallad - Jag hoppas på att min rönnsumak ska sprida sig. Jag har fått den från Lillsyrran (se ovan) och hon har en hel liten dunge framför sitt hus. Så vill jag också ha det.

 
Ingen bild

Lillsyrran

16 september 2011 22:14

Det går bra att ha rönnsumaken på gräsmattan, då kan man köra bort oönskade skott med gräsklipparen :)

 
Ingen bild

Carina

22 september 2011 16:12

Jag säger som Fru Fruktsallad: Jag vill också ha en, men har tyvärr ingen plats. :(

Frejda

25 september 2011 22:45

Carina - Din trädgård är ju liten, men naggande god. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frejda - 14 november 2016 18:58


Länge sedan var det. Länge, länge, länge sedan som jag bloggade.   Men det har sin förklaring (om än inte ursäkt). Videon nedan visar vad jag styrt med i odlingen sedan i mars. OK - jag lade ner arbetet i september, men sedan tog det lite tid att...

Av Frejda - 4 mars 2016 16:57


  I år var det lite extra roligt att inventera mina fröer - nu när jag har en så fin låda att lägga dem i.   Jag har en hel del fröer kvar som jag behöver använda innan de blir för gamla. Men som varje år så behöver jag köpa till en del. I å...

Av Frejda - 1 januari 2016 20:49

I mitten på juli hade jag rest ner till västkusten för att hälsa på vänner när jag fick besked från kattvakt Thea att Lilla Lo var väldigt dålig. Jag fick åka hem för att ta farväl av henne. Det var en aggressiv blodcancer som blev hennes bane. Men n...

Av Frejda - 1 januari 2016 20:09

Sommaren 2015 kan knappast skryta med särskilt mycket fint väder, så odlingssäsongen var inte riktigt lika inspirerande i år. I år förlorade jag också mina två äldsta kissar, Mini och Lilla Lo, så det var också en sorgesam vår och sommar på det viset...

Av Frejda - 14 juli 2015 22:07


Älskade Lilla Lo har lämnat mig. Hon var den sista av den lilla trojkan bestående av mamma Skruffa, syster Mini och Lilla Lo själv.   Fjorton år och nästan tre månader fick vi tillsammans och det är nu mycket tomt och tyst. Jag har nog inte tä...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards