Alla inlägg den 13 september 2011

Av Frejda - 13 september 2011 21:36


Mangolden är ståtligt stor och de olikfärgade stjälkarna lyser upp. Ska jag vara ärlig så är det mest för utseendet jag odlar mangold, för jag har ingen riktig vana att tillreda den. Inte för att jag inte vet vad jag ska göra med den. Det är bara det att den egentligen inte är en naturlig del av min mat. Jag tänker aldrig på att jag kan använda den. Men jag blir glad varje gång jag ser den. Jag får väl lära mig.



Purjo däremot använder jag gärna och ofta och den växer så det knakar. Det blir fint att frysa in till vintern. Jag brukar hacka den och frysa in i lagom stora påsar.


Idag kom resterna av orkanen Katia hit. Det är sorgligt, men i stort sett alla mina höga växter ligger ner eller har knäckts. Jag hoppas att några av dem repar sig. Jag är också lite orolig för träden. Vid herrgården, som ligger alldeles nära, har ett stort träd knäckts av vinden. Jag håller också tummarna för att min paviljong ska stå pall mot vinden för jag kommer inte att kunna ta ner den förrän till helgen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards