Alla inlägg den 17 september 2011

Av Frejda - 17 september 2011 16:57


Ja, nu är hösten obönhörligen här för idag bar jag med grannens hjälp in mina stora trädgårdsmöbler och tog bort taket på min paviljong. Ställningen till paviljongen får nog stå kvar ute i höst för jag vet inte riktigt hur jag ska kunna förvara det paraplyformade taket annars utan att böja pinnarna.


De små trädgårdsmöblerna tar jag in lite senare. En del av trädgårdsmöblerna kommer att få sig en dos färg i vår. Jag får ägna vintern åt att fundera på kulören.



Jag har haft ont i ryggen ett tag och gräset har växt mig över huvudet så jag kallade in hjälp i form av grannpojken som hjälpte mig ta de större ytorna med sin åkgräsklippare. Jag kunde sedan i lugn takt ta mig an kanterna och fläckarna som var kvar med min lilla handjagare. Nödsituation - så vad gör man ...


Nu undrar jag bara hur många gånger till jag måste klippa gräset i år. Förhoppningsvis bara någon mer gång.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards