Alla inlägg den 12 september 2011

Av Frejda - 12 september 2011 18:04


Mini håller mig sällskap i odlingen. Bakom henne blommar sista krassen för året. Nu är det inte mycket blomsterprakt kvar. Jordärtskockorna är i och för sig fina med sina gula stjärnformade blommor och rudbeckian är fortfarande maffig. Riddarsporrarna gick en rond till och lyser blått och gråmalvan är fortfarande rätt fin med sina rosa blommor. Och så kommer solrosorna förstås - pampiga till tusen.



Stäppsalvian som jag köpte som små perennsticklingar från Odla.nu har tagit sig jättebra och blommar för fullt i den nya lilla rabatten. Lammörat som jag satte i samma rabatt har också tagit sig jättebra så jag börjar fundera på om den kommer att bli lika stor som de andra lammöronen som jag har, för då får jag nog flytta på några av blommorna så att de få luft att växa i. Det är bland annat blå flox, julrosor och jätteprästkrage som jag måste rädda, i sådana fall.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards