Alla inlägg den 18 september 2011

Av Frejda - 18 september 2011 17:30


Det ploppar upp massor med svamp i min gräsmatta - allsköns sorter och överallt. Undrar vad det tyder på? Att det är för blött i marken kanske? Eller också är det helt enkelt svampår. Undrar just om någon av dem är ätlig? Men de ser inte direkt ut som kantareller ...



Jordärtskockorna blommar till humlornas förtjusning. De är verkligen jättefina - både blommorna och humlorna.


Idag har jag burit in de flesta små trädgårdsmöbler och även allt "pynt" som funnits här och var i trädgården (vindspel, ljuslyktor, keramikgrodan och keramikormen och keramikkatterna, fågelbad och en del annat). Utblommade blommor har hamnat i komposten och krukor är inburna. Det känns som att trädgårdsstädningen för hösten och vintern nu verkligen börjat. Tur att jag har en liten lada att förvara allt i.


Och så har jag plockat de tomater som mognat och vattnat i växthuset. Det är rätt många helt gröna tomater som ramlar av plantorna. Vad kan det bero på? Jag plockar naturligtvis in dem för eftermogning, men lite lustigt är det. Jag har också börjat forsla en del blommor och växter som ska bo i stan i vinter, så att de inte fryser utan kan få lysa upp nästa år igen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards