Alla inlägg den 1 september 2011

Av Frejda - 1 september 2011 22:40


Idag gick vi över till september månad. Det märks i luften - den biter lite ibland. Samtidigt kan man få helt underbara dagar med blå himmel och en värmande sol. Idag åskade det till och med.


Det växer överallt och det är skördetid. Man får ta lite i taget, men jag vet att frysarna kommer att bli proppfulla. Och kylskåpet.


Jag har försökt få reda på vad som gäller hos det lokala musteriet om man vill göra must av sina äpplen, men har inte fått svar än. Ska kanske ringa dem istället för att e-posta. Jag skulle behöva veta om det finns någon minsta (eller mesta) mängd, vad det kostar, hur hållbar drycken blir och en mängd andra småsaker.


Imorgon kommer ett litet gäng vänner hit. Då ska vi ha fest i ladan (stugan är ju inte så stor och sex personer går inte riktigt in runt mitt lilla bord). Men det blir nog mysigt med ett rejält bord och stolar, dukar och ljus och ljuslyktor€ i ladan. Den har ju tjänstgjort som festlokal förut, även om det då var mitt i sommaren. Men blir det kallt får jag väl brassa på ett element, så inte gästerna fryser.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards