Alla inlägg den 30 juli 2010

Av Frejda - 30 juli 2010 19:46


Gårdagen bjöd på hällande regn hela dagen och kvällen. Effekten blev att jag nästan fick en egen bäck intill odlingen. Jag har aldrig sett så mycket vatten där. Jag funderar på om marken är så torr sedan tidigare att den inte klarar av att ta emot så mycket vatten på en gång. Skottkärran var också fylld.


Jag ska nog skaffa mig en vattenmätare. Den jag har är en traditionell sak som fått sig en törn så pinnen i mitten rör sig inte uppåt efter en viss mängd vatten.



Min ros har också fått ta lite stryk av det myckna regnandet, men trots hamrande regndroppar så har de flesta av blommorna klarat sig fint.



Gårdagen ägnades åt att måla inne på dass och idag fick väggarna andra strykningen. Vävtapeten suger verkligen färg, så jag ska se hur det ser ut imorgon innan jag plockar bort roller och färgburk.


Idag har det "bara" varit kallt och mulet så jag passade på att liva upp ett mörkt hörn av trädgården. Intill ladans ena gavel finns en liten rabatt som inte får så mycket sol. Där har jag nu satt två funkia (som antagligen kommer att bli gigantiska och delvis behöva flyttas så småningom) och den rosa astilbe som jag fick av lillsyrran. Den vill tydligen ha skuggigt läge så det kan passa bra. Det blev fint.


Imorgon önskar jag mig sol av vädergudarna.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards