Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Frejda - 25 juli 2010 21:08


Jag har fått världens finaste dörrkläpp av mina grannar - nu vederbörligen monterad på min torpdörr. Rostfärgad med en liten planteringsspade som man knackar med. Vissa saker är bara så rätt.


Det är kallt och idag har det regnat hela dagen, så trädgårdsbestyren har fått vänta. Istället blev det en dag med små turer hit och dit, bland annat till Tant Grön i Vintrosa för att höra när paradisbusken jag beställde ska komma. Den kommer troligtvis i mitten på augusti. Jag hörde mig också för om mitt drömträd - tulpanträdet - som jag skulle vilja ha. De skulle undersöka pris, lämplig jordmån och lite annat, så nu väntar jag med spänning.


Jag tog också en tur till Ostbiten i Granhammar och handlade deras goda ekologiska ost och till vännen Irene på Svansgård alldeles intill för att handla lite ekokött och fika en kortis.


Allt mycket trevligt trots regnet. Imorgon hoppas jag på uppehållsväder.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards