Alla inlägg den 5 juli 2010

Av Frejda - 5 juli 2010 11:03


Jag har drabbats av habegär och detta är målet för mina drömmar just nu: ett tulpanträd. Stammen är grå och slät och bladen är fantastiska. Det ser nästan ut som om de har inbyggd skugga. Så vackra.


Just det här trädet stod i Brunnbergs trädgård i Nynäshamn. Det var Carina, som jag lärt känna via min blogg, som tog med mig dit igår och den utflykten ångrar jag verkligen inte.



Brunnbergs trädgård är en privat trädgård som visas för besökare på helgerna. Maj-Gull heter ägaren och det är hon och hennes man som byggt upp denna fantastiska trädgård. Sällan har jag känt mig så inspirerad. Kombinationen av träd, buskar, marktäckare, blommor och sten, gammalt trä och få men väl placerade tillbehör var oemotståndlig. I den lilla trädgården fanns mängder med små "rum" som bjöd in till att sitta ner och bara vara.


Att samtala med Maj-Gull var dessutom en resa i kunskap om växter. Jag lämnade trädgården full med idéer och bagaget fullt med plantor. Tyvärr är det sista säsongen som trädgården visas, så passa på. Efter 1 september är det för sent.


Trädgårdsvännen Carina bjöd på gott sällskap, många trevliga samtal, god mat och plantor så lyckan var total när jag for hem till min egen trädgård sent igår kväll efter en fantastisk dag. Nu ska jag tänka till på min egen odling och trädgård.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards