Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Frejda - 13 juli 2010 20:59


Nej, bilden är inte suddig. Det är regnet som äntligen kom som suddar till det. Bra för odlingen.


Med regnet kom ett fantastiskt åskväder som varade i över fyra timmar. Det rullade fram mot Kilsbergen och tillbaka igen, gång på gång, över mitt lilla torp.


Och jag gjorde det jag alltid gör när det åskar: sov. Det är något med trycket som gör att jag bara måste få sova.


Men innan åskvädret kom hann jag i alla fall måla lite blad på några brädor i takstolen i växthuset. Och såga till en takfotsbräda som jag ska montera den nya hängrännan på. Den hann också bli målad en gång. Men när det gäller ogräsrensningen så kom jag inte långt innan regnet kom. Jag hann bara med örtagården. Hoppas på fint väder imorgon, för då måste jag också klippa gräset.

Av Frejda - 13 juli 2010 00:05


Min "lilla" anhopning av praktlysing prunkar nu med all sin kraft och förstärks av blåklockor i både lila och vitt. Klockorna är förresten överallt och just nu så är de jättefina, men när blomningen är över ser de rätt trista ut. Så jag får passa på att njuta nu.


Det blev både jordgubbssylt och flädersaft häromdagen och växthuset är nu grönmålat i värsta värmen. Det som kvarstår är lite dekorationsmålning på en del brädor och så ska jag sätta upp en takfotsbräda så att jag har något att montera den nya, fina, svarta hängrännan på. Därefter så kommer det bilder på hela härligheten här - före- och efter-bilder. Jag börjar känna mig rätt nöjd.


Jag är däremot inte nöjd med ogräsutvecklingen i odlingen så imorgon får det bli rensning - oavsett om vi slår nya värmerekord eller ej.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards