Alla inlägg den 7 juli 2010

Av Frejda - 7 juli 2010 22:34


Idag gassade solen och jag har haft närkontakt med olika representanter från djurriket. Detta är den trevligaste - Mini, som slappar i skuggan alldeles nära mig när jag avrundade dagen i solen med en bok.


En annan besökare som dök upp när jag satt i solstolen var en igelkott som spatserade rakt mot mig och under stolen. Jag försökte mata honom (henne?) med en ostbåge, men det dög inte. Antagligen var igelkotten mest sugen på vatten.


En betydligt otrevligare kontakt med djurriket drabbades jag av när jag skulle klippa mig några pinnar i skogen för att ha som bågar i de nya pallkragarna. Jag stegade raskt mot målet och forcerade en djungel av nässlor, gräs och ett ogräs som klistrar sig fast på kläderna. Jag måste ha klivit i något slags bo med stickande insekter, men hann inte se vad det var (getingar, bin eller något annat?) för jag sprang för allt vad tygen höll alltmedan de små arga insekterna stack mig i ändalykten. Jag är inte så snygg där just nu. Och ont gjorde det.


Jag kom, hursomhelst, hem med tillräckligt många pinnar och har fixat till bågarna på de nya pallkragarna nu så att växterna får lite mer takhöjd att växa i.


Solen sken som en tokig idag med. Så här såg det ut:


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards