Alla inlägg den 29 oktober 2010

Av Frejda - 29 oktober 2010 19:18


Imorgon bär det av in till stan igen. Lite vemodigt och ändå skönt eftersom det nu märks så väl att det blir kallare och det kräver lite extra pyssel.


När gamle Stolt bodde här med sin familj så fanns det ju nästan alltid någon här, så då kunde de ju underhålla värmen och vattenåtkomsten lite efter hand, men när man jobbar heltid så blir det till att elda som en tok en gång om dygnet, dvs. den lilla stund man har mellan att man kommer hem och till att man går och lägger sig. Och morgonstunden ägnar man åt att bära in mer ved och vatten som behövs. De senaste dagarna har detta skett i morgonmörker, så jag har trevat mig fram efter vedklabbarna i vedboden. :-)


Men nu far jag in till stan igen och säger tack för i år, fina torp. Det har varit ett fantastiskt mysigt halvår och jag ser redan fram emot våren. Som minne lägger jag in en bild på den fina knuten på ladan. Vilken byggnadskonst!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards