Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av Frejda - 1 oktober 2010 18:37


Nu sprakar det av färger, inte bara i träden. Mina solrosor har nu slagit ut och lyser upp i knallgult, orange, mörkrött och lila(!). Jag köpte en fröpåse med blandade solrosor och de ger nu utdelning. Otroligt fina.


De är dock en aning små i storleken, så nästa år ska jag nog sätta vanliga solrosor. Dels blir de större och dels så blir det gott om mat till fåglarna när vintern kommer.



Min kornell är en också en färgglad skapelse. På våren har den knallröda, kala grenar och nu på hösten så blir bladen alldeles lila-rosa. Vackert.


Nu är det helg igen och jag ska fortsätta med skördande och fixande i trädgård och odling. Veden ska in. Och jag kanske äntligen kan få ordning på det där jordgubbslandet, och potatis, palsternacka, rödbetor och morötter ska nog skördas nu. Växthuset ska jag nog också ta mig an - ta ut tomater för eftermognad inomhus och röja bort plantorna, plantera om paprika, citron och chilli i krukor. Och så ska jag försöka få bort den där läbbiga svampen, olja in träet igen och så kanske jag kan stänga för vintern.


Undrar om jag fyller helgen med pyssel ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards