Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Frejda - 17 oktober 2010 22:21


Nu är det snart slutskördat. Här syns morötter och palsternackor. Dem tog jag hand om förra helgen. Den här helgen blev det rödbetornas tur. Och mina få och små kronärtskockor.


Det sista som är kvar nu är purjolöken. Den tar jag nästa helg.


Nu är det rätt kallt om nätterna och jag ser om morgnarna att vattenslangen är på gränsen till fryst. Men jag chansar på att jag klarar en vecka till med pumpautomaten igång. Går det så har jag bara en vecka kvar sedan utan tillgång till eget vatten. Då får jag besöka grannarna och fylla på min dunk och mina flaskor för att klara tvätt och tandborstning, disk och matlagning. Vattnet i regnvattentunnorna använder jag för att skölja av saker. Det fungerar, men är naturligtvis lite besvärligare än vanligt. Sista helgen i oktober blir det flytt in till stan igen. Då får kissarna packa sina väskor med sommarminnen och följa med till lägenheten.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards