Alla inlägg den 19 juli 2012

Av Frejda - 19 juli 2012 11:30


För drygt ett år sedan köpte jag lite olika perennsticklingar, bland annat denna temynta som heter squaw. I år kom flera stycken upp i rabatten och den ser verkligen urkul ut. Jättefin occh lite galen. Så här såg den ut när den först började blomma. Med en liten grön antenn längst upp.



Nu ser den ut så här. Den gröna antennen har blivit en extra blomma.



Kolla blomman längst till höger. Där har den blommande antennen fått lite extra rufs i frisyren.



Igår var det hög tid att kycklingsäkra hönsgården så nu finns det mer finmaskigt nät nertill. Jag hoppas jag hittat och täckt alla hål nu.


Idag ställde jag dit lite hackat, kokt ägg, för det ska tydligen små kycklingar ha. Där finns också hönsfoder blandat med undulatfröblandning. Nu hoppas jag bara att Lilla Pip får komma ut och äta för sina mammor. Det börjar bli dags, för nu har han/hon nog förbrukat äggulesäcken.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards