Alla inlägg den 18 juli 2012

Av Frejda - 18 juli 2012 12:08


Jag har varit borta några dagar och visste att det troligen skulle kläckas en kyckling då. Och mycket riktigt - tidigt på min hemresedag den 17 juli kläcktes Lilla Pip. Det får bli namnet tills jag vet om det är en han eller hon. Väldigt liten och väldigt pipig är han/hon i alla fall. Och väldigt söt.


Hönsvakt Thea, jag och lillsyrran hade lite rådslag när jag körde hem, för Siv hackade på både ägg och kyckling, som båda låg under Freja. Men det blev hellugnt när Siv fick ägget och Freja fick behålla kycklingen. Nu ruvar Siv vidare. Jag hoppas verkligen att det blir en kyckling till. Om alla beräkningar stämmer så ska det bli idag eller möjligen imorgon, så nu håller jag tummarna.



Lilla Pip ligger mellan sina båda mammor. Här ser man bara ett öga som nyfiket plirar mot kameran.


Idag ska jag försöka kycklingsäkra hönsgården - sätta mer finmaskigt nät nertill så att små kycklingar inte ramlar ut utanför hönsgården när mamma är kvar därinne.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards