Alla inlägg den 3 juli 2012

Av Frejda - 3 juli 2012 21:46


Äntligen är sommarvärmen här. Idag var en helt underbar dag, sådär som mina semesterdagar ska vara - varma och soliga och energigivande.


Dagen till ära införskaffade jag ett nytt bord och två stolar till den lilla uteplatsen vid växthuset. Illgröna. Jag blir glad av att se dem.



Stolarna fick dynor med smultronmönster. Allt matchar både växthus och min gråmalva som växer som tokig i växthusrabatten. Här inspekterar Skruffa det nya.




Mini godkände också nyinköpet. Lade sig och solade på en av dynorna när jag satt på andra stolen och njöt av solen.



Men den fina dagen innebar också lite jobb. Jag grävde upp en ny rabatt som får en gammal fönsterram som kant. Lättare att klippa gräset mot.



I den planterade jag alla mina sparrisar. Jag har ingen aning om de kommer att trivas där, men jag ska i alla fall göra mitt bästa för att de inte ska gå samma öde till mötes som den förra sparrisrabatten. Den blev katt-toalett. Alla plantorna rakades sönder. Men denna har nu fått fiberduk på sig. Lite skydd i alla fall, även om Skruffa slog sina lovar runt den.



Nytillskott i hönsgården - en sittpinne. Jag experimenterade med olika höjder, men valde att sätta den rätt lågt eftersom jag ännu inte har någon stege upp. Imorse såg jag faktiskt när Freja kom ut för att äta. Hon skuttade raskt upp på pinnen och satt där och putsade sig. Duktig flicka! Tor däremot har inte provat pinnen (vad jag vet) och inte heller gick han ut i trädgården trots att jag ställde upp dörren. Kanske behöver han en modig Freja som visar vägen ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards