Alla inlägg den 11 juli 2012

Av Frejda - 11 juli 2012 23:36


Före dagens insats.



Efter dagens insats: kant runt rabatten mitt i odlingen. Lite svårare för gräset att ta sig in och mycket lättare att klippa med gräsklipparen runt kanten. Och mycket prydligare.


 


Tor vaktar ingången till hönsgården. Senare var han ute på en promenad i det fina vädret som kom under kvällen. Och jagade insekter sådär galet som bara han kan.


Imorse när jag öppnade hönshuset och gav dem mat så kom både Siv och Freja ut. Jag passade då på att titta i redet hur många ägg de ligger på. Det är två. Så nu hoppas jag att de får varsin kyckling efter allt detta ruvande. I värsta fall blir det ingen.



Lite suddig bild, men den är jättefin. Jag fick denna solcellskula av grannen Thea som tack för katt- och växthusvakteri under två och en halv vecka då hon bland annat gjorde italienska alperna. Jag satte upp den imorse och nu lyser den jättefint framför torpet.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards