Alla inlägg den 31 maj 2010

Av Frejda - 31 maj 2010 22:50


Äppelträden står i full blom. Om varje blomma blir till en frukt kommer jag att få gigantiska mängder äpplen. Mina päronträd mår lite sämre. Ett har inga blommor alls och väldigt lite blad, och ett har några få blommor som inte slagit ut riktigt än. Äppleblommorna doftar underbart och börjar nu få "konkurrens" från syrenerna. Jag skulle kunna stå med näsan i dessa blommor hela kvällarna.



Kvällens jobbinsats i odlingen. Jag grävde igenom resten av den nya blomrabatten och körde tre skottkärror med ogrästorvor till gruvhålet. Jag vill inte riskera att något som helst av det jag gräver upp blir kvar i närheten av odlingen - det finns tillräckligt med ogräs ändå att ta hand om. 


Sedan satte jag de blommor jag fick av mamma i söndags. Just nu ser de lite uppskrämda ut, men jag hoppas de tar sig och breder ut sig. Där finns vallmo, en slags stor blåklint, lungört, akleja, bolltistel, vit rudbeckia, tuppkam och en sort som jag inte minns namnet på. Vissa av plantorna är yttepytte så jag hoppas jag kan skilja dem från ogräset, så att jag inte rensar bort dem.


Kära vänner och släktingar - om ni har plantor i er trädgård som ni vill bli av med så tar jag gärna emot det ni vill gräva upp. Det finns gott om plats.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards