Alla inlägg den 22 maj 2010

Av Frejda - 22 maj 2010 23:46

  


Idag insåg jag att jag raskt måste jobba vidare med att få struktur på den nya odlingen. Det har varit så varmt och fuktigt de senaste dagarna att ogräset fått fäste igen och om jag inte börjar gräva och rensa bort så kommer den nya delen av odlingen att snart tas över av ogräs igen.


Så den rabatt jag grävde upp igår har jag börjat gräva igenom för att lyfta bort ogrästuvor. Det finns mängder och det gör mig lite bekymrad. Jag får försöka täcka det jag inte vill ska bli till fantastiska ogräsodlingar.


I den genomgrävda delen satte jag vita pioner, vita löjtnantshjärtan och vanliga löjtnantshjärtan. Och så någon slags japansk "underblomma" där en rotknöl ska kunna åstadkomma 150 blommor. Vi får väl se.


Hursomhelst så har jag nu i alla fall planterat allt i de gamla pallkragarna. I alla sex pallkragarna har jag nu: ruccola, rädisor, sallad, squash, rödbetor (vanliga och randiga), morötter, gul lök, röd lök och dill. Och i landen finns bönor, potatis, jordgubbar och krasseblommor. I växthuset finns slanggurka, okra, tomater av diverse sorter, gul och chokladfärgad paprika, gul chilli och cayennepeppar.


Men mer ska det bli ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards