Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Frejda - 30 maj 2010 22:23

  


I höstas beställde jag och satte svarta tulpaner. Trodde jag. Nu har tulpaner i alla möjliga färger kommit upp, men inga svarta, så jag tror att dessa mörklila är de som borde varit svarta.


Nåja, de är ju väldigt fina de också. Ser ut som siden i kronbladen och är lena som sammet.


Helgens fina väder har gjort att jag fått lite gjort i odlingen. Idag, på Mors dag, var jag hemma hos mamma och fikade, och fick med mig en hel påse med alla möjliga fina blommor - lila bolltistlar, gulltörel, vallmon, lungört, klematis och en del annat smått och gott. Av lillsyrran fick jag ananassalvia, purjolök och majs. Det är härligt att komma hem med så mycket fina växter att sätta i rabatterna.


Nu är de sista tre pallkragarna sådda. I en av dem pillade jag ner trådtunna purjolöksplantor. Grannen Lennart tipsade om att man ska klippa av en del av det gröna som sticker upp så blir de stadigare lite snabbare. I de andra två pallkragarna blev det broccoli, mangold, palsternacka och spenat.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards