Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Frejda - 23 maj 2010 20:38

  


Det regnar och regnar. Och åskar. Mellan skurarna får man försöka hinna med lite fix i trädgård och odling.


Idag hann jag klippa halva gräsmattan i alla fall, innan regnet kom. Jag hoppas kunna ta resten imorgon kväll. Jag hann också sätta resten av potatisen, den sena sorten, och kronärtskockor. Jag har aldrig odlat kronärtskockor så det ska bli spännande att se vad det blir av dem. Om de gillar jorden till exempel.


Nu bor också en liten citronplanta i mitt växthus. Det är också ett experiment. I vintras tog jag tre kärnor från kravodlade citroner och satte i såjord. Det tog ett tag, men sedan kom två av dem upp som intensivt gröna blad. Jag planterade om dem i ny jord och nu bor de i växthuset.


Jag är lite bekymrad över att det är så blött hela tiden. Jorden blir tungjobbad till tusen och jag måste verkligen få möjlighet att ta hand om den nyplöjda och frästa jorden i nya odlingen innan ogräset tar över igen. Men dålig planering gör att jag har lovat bort mig på annat nästan varenda kväll i veckan och till helgen blir det bara på lördag som jag kan ta hand om grävandet. Men det löser sig kanske.


Daggkåpan på bilden är i alla fall fantastiskt vacker när det regnat.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards