Alla inlägg den 21 maj 2010

Av Frejda - 21 maj 2010 21:46

  

Nu börjas det - grävningen i nya odlingen. Jag insåg att det är dags eftersom ogräset börjar få fäste igen. Så ikväll grävde jag upp en böjd rabatt där det ska växa blommor.


Jag måste fortfarande gräva igenom rabatten och få bort så mycket ogräs som möjligt. Vid sidan ska det vara en gång så där har jag börja lägga halm så länge, så att ogräset hämmas lite. Och där markduken ligger ska det stå pallkragar som jag inte hunnit köpa än. Återigen är markduken ett sätt att hämma ogrästillväxt.


Och så kan jag inte låta bli att visa lite mer tulpaner ...


Mina vita tulpaner igen. De börjar få sällskap av dem som jag tror ska vara de svarta, men de ser mest lila ut i det här läget. Vi får se vad det blir av dem.


  

Här är en av de lila tulpanerna (alltså inte de svarta) som börjat blomma. De är maffiga och har många lager blad. I förgrunden en narciss som också har lite mer kronblad än vanligt. Av någon anledning blir jag sugen på kaffe när jag ser detta ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards