Alla inlägg den 19 augusti 2012

Av Frejda - 19 augusti 2012 22:11


Imorse provade jag en ny giv när det gäller maten till hönsen. På lillsyrrans inrådan gav jag dem bara hönsfoder, snäckskal och vatten på morgonen. Eftersom de behöver mineraler och annat som finns i fodret måste jag få dem att äta det och inte bara smaskiga saker som majs. Det serveras senare när de ätit det de ska.


Tor gol som en galning imorse. Han har varit väldigt tyst under hela ruvningen och "småbarnstiden", men nu tog han i för kung och fosterland. Kanske var han missnöjd med frukostbuffén.


När jag kom för att servera lite majs, bröd och frukt satt Siv, Freja och Lilla Pip på pinnen - Freja en bit utanför bild. Lilla Pip satt och sov. Så söt.



Närbild på sovande Pip. Men alla vaknade till när godsakerna serverades.


Idag var vädret underbart varmt och skönt. Jag har målat trädgårdsmöbler och klippt ur stora buskar. Välbehövligt, minst sagt.

Av Frejda - 19 augusti 2012 12:27


I år provade jag att så vitkål. Det är en sort som ska bli väldigt liten, typ knytnävsstor. Den har växt bra och nu tror jag att kålhuvudena börjar bildas. Jag är lite rädd för att kålfjärilarna får fäste så jag har fortfarande fiberduk på. Nu är det bara att hålla tummarna.



Nu blommar luktärterna som jag fick av arbetskamrat Isabell. De är inte så höga, men de lyser upp vid pergolan, nu när klematisen inte blommar längre.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards