Alla inlägg den 16 augusti 2012

Av Frejda - 16 augusti 2012 21:54


Jag har missat att titta till pallkragen med squash och, jisses, vad där växte! De är gigantiska. Måste ta hand om dem nu, så jag ger bort och tar med till stan och grovriver dem innan jag fryser in i påsar. Det blir fin fyllning i någon paj i vinter, eller goda squashplättar.



Den största serverades i halvformat som hönsfrukostbuffé. Jag har insett att jag nog skämmer bort mina kära höns när det gäller mat. De får hönsfoder, som de knappt rör. Istället stoppar de i sig av godsaker som majs (mycket populärt), bröd, frukt och en blandning av (just nu) hönsfoder, undulatfröblandning, krossade linfrön och havreflingor. Och så fort jag får tag på det så får de också vattusarv. Mina grannar tycker det är jättebra att jag kommer till dem och rensar ogräs ...


På jobbet är de också väldigt snälla. De smörgåsar som blir över i cafeterian levereras i plastpåse till mig som hönsmat istället för att slängas. Bra för alla.


Men jag får skrapa av lite smör, för annars måste de torka av sina näbbar hela tiden. De har fint bordsskick. Ibland. För ibland kan det också hända att de står mitt i maten eller, ännu värre, bajsar i den.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards