Direktlänk till inlägg 12 augusti 2012

Nu får det snart sluta regna

Av Frejda - 12 augusti 2012 12:19


Tor är trött på regnet. Det ser man på honom. Eller är han kanske en trött småbarnsfar, för den lilla far runt som ett streck och flaxar hela tiden så han fastnar inte alls på bild - blir bara en suddig brun fläck.


Det har regnat på morgonen igen så jag väntar nu på att det ska torka upp lite så jag kan klippa gräset.



Det växer i alla fall i odlingen. Vid växthuset kommer gråmalvan i stora sjok. De lägger sig ner när det regnar, men det är fint ändå.  



Så här ser det ut på lite avstånd. Man ska nog inte titta för nära för det växer inte bara blommor där utan också en hel del ogräs. Jag har en dålig rygg som gjort att jag inte hunnit hålla efter det. Och så är det ju inte så kul att rensa ogräs i regn. 

 
 
Ingen bild

karin

13 augusti 2012 19:00

Så roligt att få se en närbild på Tor. Jag har alltid trott att alla tuppar har en kam, röd eller gul. Men Tor har en knöl eller?

 
Ingen bild

Frejda

13 augusti 2012 21:06

Karin - Jajamensan, en rejäl, svart knöl. Pampig värre och passar honom superbra för att kompensera hockeyfrillan från 80-talet ;-). Han skulle kunna sätta upp sitt långa hår i svans, den raringen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frejda - 14 november 2016 18:58


Länge sedan var det. Länge, länge, länge sedan som jag bloggade.   Men det har sin förklaring (om än inte ursäkt). Videon nedan visar vad jag styrt med i odlingen sedan i mars. OK - jag lade ner arbetet i september, men sedan tog det lite tid att...

Av Frejda - 4 mars 2016 16:57


  I år var det lite extra roligt att inventera mina fröer - nu när jag har en så fin låda att lägga dem i.   Jag har en hel del fröer kvar som jag behöver använda innan de blir för gamla. Men som varje år så behöver jag köpa till en del. I å...

Av Frejda - 1 januari 2016 20:49

I mitten på juli hade jag rest ner till västkusten för att hälsa på vänner när jag fick besked från kattvakt Thea att Lilla Lo var väldigt dålig. Jag fick åka hem för att ta farväl av henne. Det var en aggressiv blodcancer som blev hennes bane. Men n...

Av Frejda - 1 januari 2016 20:09

Sommaren 2015 kan knappast skryta med särskilt mycket fint väder, så odlingssäsongen var inte riktigt lika inspirerande i år. I år förlorade jag också mina två äldsta kissar, Mini och Lilla Lo, så det var också en sorgesam vår och sommar på det viset...

Av Frejda - 14 juli 2015 22:07


Älskade Lilla Lo har lämnat mig. Hon var den sista av den lilla trojkan bestående av mamma Skruffa, syster Mini och Lilla Lo själv.   Fjorton år och nästan tre månader fick vi tillsammans och det är nu mycket tomt och tyst. Jag har nog inte tä...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards