Direktlänk till inlägg 29 juni 2011

Kanter - före och efter

Av Frejda - 29 juni 2011 22:23


Dag för lite före-efter-bilder. Ovan min ena rabatt med bara delvis rensat ogräs och ojämna kanter eftersom gräset växer in i rabatten.



Efter. Ogräset är bortrensat och gräsavskärmaren ditsatt. Och så den nya rabatten som imorgon ska grävas igenom ordentligt. En del plantor ska flyttas dit från den andra rabatten, bland annat en liten ros som sitter mellan en massa höga plantor och den vita pionen som annars riskerar att tas över av funkian som breder ut sig.



En lite speciell blomma blommar just nu - en perenn fingerborgsblomma. De brukar vara ett-åriga (som i och för sig frösår sig på egen hand), men just denna är perenn.

 
 
Ingen bild

Lillsyrran

30 juni 2011 01:58

Det blir ju kanonfint med de där kanterna på rabatterna! Lite avis...;)

Frejda

30 juni 2011 11:44

Lillsyrran - Ja, jag är jättenöjd. Det får bli fler sådana. Du får visa mamma och pappa bloggen så de ser hur det blev. :-)

 
Martina

Martina

30 juni 2011 09:26

Vad duktig du är ;-) Hur orkar du i värmen?

http://www.matochodla.blogspot.com

Frejda

30 juni 2011 11:43

Martina - Man är väl lite galen ... Varmt var det verkligen. Min odling är som en gryta och när solen skiner kokar det i grytan. Jag pausar i pergolan och dricker vatten, men igår brände jag faktiskt axlarna så idag får det bli långärmat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frejda - 14 november 2016 18:58


Länge sedan var det. Länge, länge, länge sedan som jag bloggade.   Men det har sin förklaring (om än inte ursäkt). Videon nedan visar vad jag styrt med i odlingen sedan i mars. OK - jag lade ner arbetet i september, men sedan tog det lite tid att...

Av Frejda - 4 mars 2016 16:57


  I år var det lite extra roligt att inventera mina fröer - nu när jag har en så fin låda att lägga dem i.   Jag har en hel del fröer kvar som jag behöver använda innan de blir för gamla. Men som varje år så behöver jag köpa till en del. I å...

Av Frejda - 1 januari 2016 20:49

I mitten på juli hade jag rest ner till västkusten för att hälsa på vänner när jag fick besked från kattvakt Thea att Lilla Lo var väldigt dålig. Jag fick åka hem för att ta farväl av henne. Det var en aggressiv blodcancer som blev hennes bane. Men n...

Av Frejda - 1 januari 2016 20:09

Sommaren 2015 kan knappast skryta med särskilt mycket fint väder, så odlingssäsongen var inte riktigt lika inspirerande i år. I år förlorade jag också mina två äldsta kissar, Mini och Lilla Lo, så det var också en sorgesam vår och sommar på det viset...

Av Frejda - 14 juli 2015 22:07


Älskade Lilla Lo har lämnat mig. Hon var den sista av den lilla trojkan bestående av mamma Skruffa, syster Mini och Lilla Lo själv.   Fjorton år och nästan tre månader fick vi tillsammans och det är nu mycket tomt och tyst. Jag har nog inte tä...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards