Alla inlägg den 26 juni 2011

Av Frejda - 26 juni 2011 23:30


Idag fick jag besök av en snygging i odlingen. Grannens kisse - troligen inte speciellt gammal - hälsade på. Han var lite blyg, men samtidigt nyfiken. Spanade på vad jag gjorde, men jag fick inte riktigt komma så nära att jag kunde klappa honom.



Nu blommar min fläderbuske för första gången. Jag satte den för ett par år sedan och den verkar trivas. I år kom första blommorna. Inte tillräckligt många för att göra saft på, men den som väntar på något gott ...



Jag har fått en tobaksplanta och även den blommar nu med fina, vita blommor.

Av Frejda - 26 juni 2011 00:42


Idag blev det ett nytt litet land i odlingen. Först drog jag av en del av presenningen.


Det visade sig att det fanns en del ogräs under presenningen. Inget stort, men ändå ...


Krattat och rensat - nåja, det värsta i alla fall.


 


Gödsel på. Och träaska från min bergslagskamin. 



 


Fräst med min Mantis. Den tar inte så djupt, men den gör jobbet.



Och så krattade jag upp rabatter och satte lite pumpa, melon och annat där. Imorgon ska det bli mer satt där - bland annat mer frösådd. Lite sent kanske men vem vet vad som kommer upp?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards