Alla inlägg den 3 juni 2011

Av Frejda - 3 juni 2011 23:39


 Nu har mina vita irisar slagit ut. De är fantastiska! Tack, Carina i Nynäshamn, för att jag fick norpa dem från din trädgård.



Nu är Tysslingedagen avklarad. Frejda har sålt bröd, kakor och sylt och haft fik och besökarna har vällt in. Jättekul!



Pengarna från Tysslingedagsförsäljningen går alltid till trädgård och odling. Eftersom mina gurkor förfrusit sig i växthuset en kall natt så köpte jag en ny planta slanggurka. Jag tog bort dem som inte klarat sig, sparade den enda som överlevt och planterade den nya. Det är lite skillnad på dem. Den köpta i förgrunden och min stackars taniga överlevare i bakgrunden.


Tomaterna har jag inte heller haft tur med. Alla plantor dog. Så jag har fått några och nu köpte jag två plantor - en med bifftomater och en som heter Money Maker, som ska ge vanliga normala tomater. Jag tror att jag får fler från grannar och vänner.


Några blommor blev det också ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards