Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Välkommen upp, lilla vän!

Av Frejda - 28 februari 2010 13:26

  


Den första grodden har kikat upp i mina improviserade planteringslådor. Det är ett av mina egna cayennepepparfrön som slagit rot och jag anar att fler är på väg.


Den är liten och tanig och ser lite trevande, nästan förvånad och lite nyfiken, ut.


Av min arbetskamrat Margret fick jag tre trädgårdstidningar som hon läst färdigt i. De har jag gottat mig åt i helgen och fått massor med idéer på grönsaker och blommor som jag skulle vilja prova. Och av min mor fick jag en hel påse trädgårdstidningar av blandade sorter, så nu är tiden fram till egen odling räddad.


Jag skulle vilja ha ett vitt hörn i den utbyggda delen av odlingen, med en eller två vita pioner, och massor med andra blommor i olika vita nyanser med olika struktur och höjd.

 
 
Ingen bild

Carina

28 februari 2010 21:46

Vitt är underbart! Det lyser så underbart i skymningen.

 
Ingen bild

Frejda

28 februari 2010 22:25

Carina - Jag vet! :-) Jag hade vita blommor i min trädgård när jag bodde i hus och jag längtar verkligen efter att ha det igen.

 
Maria Dolores

Maria Dolores

1 mars 2010 09:47

Självklart får du det! :)
Den är lösenordsskyddad men användarnamnet är katitzi!

http://matrjosjka.blogg.se lösenord: dolly

 
Ingen bild

Maria P

1 mars 2010 09:48

Haha, vilken knäpp länk det kom upp! Det är ju inte ens jag.

 
Ingen bild

Frejda

1 mars 2010 10:54

Maria - Nej, jag undrade just vem det var på bilden. :-) Tack för adressen. Jag ska genast besöka din blogg.

 
Ingen bild

Lillsyrran

1 mars 2010 14:14

Jag hann säga till P att vi skulle så frön i veckan och då började det snöa igen... Jag gillar snön men NU vill jag bli av med den, för tidigt i morse hälsade jag 2 små nyfödda vita lamm välkomna till världen. Burr, sa de frusna sötnosarna.

 
Ingen bild

Frejda

1 mars 2010 16:43

Lillsyrran - Stackars små lammingar! Själv är jag hjärtligt trött på snö nu. Imorse hade jag drivis innanför kragen när jag gick till jobbet.

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

3 mars 2010 23:23

Växtkraften upphör aldrig att förundra!

Förra året köpte jag för en spottstyver en hel årgång trädgårdstidningar på Biblioteket, när de rensade ut. De var ett par år gamla, men både växter och framför allt idéer är ju lika gångbara ännu!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Frejda

4 mars 2010 09:22

Skogshuldran Titti - Ja, allt måste ju inte vara splitternytt och trädgårdar har ju funnits i alla tider (nästan). Och många gånger kanske gamla idéer är charmigare än nya. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frejda - 14 november 2016 18:58


Länge sedan var det. Länge, länge, länge sedan som jag bloggade.   Men det har sin förklaring (om än inte ursäkt). Videon nedan visar vad jag styrt med i odlingen sedan i mars. OK - jag lade ner arbetet i september, men sedan tog det lite tid att...

Av Frejda - 4 mars 2016 16:57


  I år var det lite extra roligt att inventera mina fröer - nu när jag har en så fin låda att lägga dem i.   Jag har en hel del fröer kvar som jag behöver använda innan de blir för gamla. Men som varje år så behöver jag köpa till en del. I å...

Av Frejda - 1 januari 2016 20:49

I mitten på juli hade jag rest ner till västkusten för att hälsa på vänner när jag fick besked från kattvakt Thea att Lilla Lo var väldigt dålig. Jag fick åka hem för att ta farväl av henne. Det var en aggressiv blodcancer som blev hennes bane. Men n...

Av Frejda - 1 januari 2016 20:09

Sommaren 2015 kan knappast skryta med särskilt mycket fint väder, så odlingssäsongen var inte riktigt lika inspirerande i år. I år förlorade jag också mina två äldsta kissar, Mini och Lilla Lo, så det var också en sorgesam vår och sommar på det viset...

Av Frejda - 14 juli 2015 22:07


Älskade Lilla Lo har lämnat mig. Hon var den sista av den lilla trojkan bestående av mamma Skruffa, syster Mini och Lilla Lo själv.   Fjorton år och nästan tre månader fick vi tillsammans och det är nu mycket tomt och tyst. Jag har nog inte tä...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards