Alla inlägg den 28 februari 2009

Av Frejda - 28 februari 2009 21:25

Sol mot en faluröd vägg. Värmen gör att snön på taket glider neråt och istapparna börjar droppa. Fåglar kvittrar med omisskännliga vårtoner(!) - det är ju ändå mars imorgon. Någon sa att det skulle bli tidig vår i år. Jag hoppas, hoppas.


När jag kom ut till torpet idag hade snälla grannen Kalle varit i trädgården med snöslungan och gjort fina gångar till alla ställen jag kan tänkas vilja besöka. Inget pulsande i snön om jag vill hämta ved. Fri väg för snabba dassbesök. Och gräsmattan lyste grön på vägen fram till torpdörren.


Idag har jag botaniserat i traktens stenutbud. Stenar ska ju blandas med det mattsvarta kakel jag gjort på keramikkursen när jag kaklar över vedspisen i köket. Jag hittade fantastiskt vackra stenar, men eftersom mycket i trakten är skifferbaserat så är det viss risk för att de inte är så nyttiga. Grannen Bims, Kalles sambo, ska ta med en geigermätare(!) nästa helg, så då ska vi kolla om jag vågar sätta upp det jag hittat eller om jag måste leta andra stenar. Å andra sidan så ska jag ju inte äta på dem ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards