Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Frejda - 8 februari 2009 21:59

Igår hälsade jag på i torpet. Allt var inbäddat i snö, det var tyst och dämpat. Dimman låg tät över landskapet och våren kändes väldigt långt borta.


Men planer, projekt och drömmar lever. Och man kan ju förbereda. Jag håller t.ex på med att göra kakelplattor på min keramikkurs. De har jag tänkt ska sitta ovanför vedspisen i köket - om de blir fina. De är ojämna i formerna och jag har också tänkt att jag skulle kunna blanda upp dem med sten från trakten. Som en mosaik i grått och mattsvart. Jag ska nog göra ett besök i Beate Christines alunverk i närområdet. Brytningen ligger sedan länge nere, men där finns en del intressanta stenar som kanske kan komma till användning.


Jag har aldrig kaklat förut, men jag har fått goda råd från vännerna Joakim och Kerstin Wollters, som har ett eget litet byggföretag. Så nu är det upp till bevis ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards