Alla inlägg den 31 oktober 2009

Av Frejda - 31 oktober 2009 21:36

  


På försommaren fick jag fyra rosor i födelsedagspresent - två rosbuskar och två klätterrosor. Det tog mig ett tag att hitta rätt plats för dem, men nu så bor de alla fyra på ställen där jag hoppas de ska trivas. Rosbuskarna satte jag vid odlingen intill växthuset. Och klätterrosorna fick varsin plats vid respektive gavel på ladan.


Nu har de äntligen fått något att klättra på. Det blev vanliga träställningar i traditionell solfjädersform. Jag oljade in dem idag och hoppas de nu står pall för väder och vind ett tag.


Jag ville egentligen ha rostiga armeringsjärn - den sorten som ser ut som galler - men de jag hittade var så himla stora och jag har vissa begränsningar när det gäller transporter med min bil. Den är helt enkelt för liten och saknar dragkrok. Men så småningom kanske jag kan få hjälp med transporten och då kan jag byta ut träställningarna.


Tills vidare hoppas jag rosorna nöjer sig med dessa och blommar ut klasvis till våren och sommaren.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards