Alla inlägg den 30 oktober 2009

Av Frejda - 30 oktober 2009 18:44

  


Ja, det är jag det. En lat trädgårdsmästare. Jag krattar till exempel inte löv på hösten. De får ligga och förmultna fram till våren och så kör jag sönder dem med gräsklipparen vid första klippningen på våren. Det blir fin näring till gräsmattan, inbillar jag mig. Och inte så mycket arbete för den lata trädgårdsmästaren ...


Ja, okej. Om jag skulle ha löv som bildar en kompakt massa blöta löv så skulle jag ta bort lite, men som tur är har jag inte det i den här trädgården.


Tyvärr lär jag bli tvungen att ta ner ett av mina lövfällande träd till våren - mitt stora, fina, gamla gråpäronträd, som tyvärr är alldeles uppruttet i stammen. Det krävs nog bara en liten höststorm, så faller det. Och faller det åt fel håll så hamnar det rakt på torpet och då får jag ingenting från försäkringsbolaget.


Så till våren får jag fälla en tår och ett träd och ta hand om veden som blir. Jag hoppas jag kan få hjälp av snälla grannar igen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards