Alla inlägg den 13 augusti 2014

Av Frejda - 13 augusti 2014 20:45

För tre år sedan rev jag ut innehållet i verkstadsdelen i ladan och fick lite ordning. Nu var det logens tur.


Det är ingen stor lada eller loge jag har, men desto mer behov av att få lite plats. Mycket åkte ut på gräsmattan och en del fick komma in igen. Vissa saker hamnade hos grannar och på loppis och denna hög ska till återvinningscentralen. Mini kollar så att jag inte slänger något hon vill ha kvar.


Mer "fynd" som ska till återvinningscentralen - dörrar. En dubbeldörr i vinrött - jag undrar var den suttit, om den hört till torpet - och en gammal köksskåpsdörr.


Lite mer ordning och plats blev det i alla fall, och framförallt fick jag sortera. Nu kommer jag åt veden som ligger längst in. Den ska eldas i höst så att den ved jag klyver nu får torka till nästa år. Då blir det ytterligare lite mer plats.


På hyllan däruppe ligger virke och där finns också plats att sätta upp en del utemöbler. Till vintern kommer det att vara fullt härinne, men nu är det lättare att komma åt att ställa in möbler och uteprylar och cykeln och vad mer som ska in där, för gästrummet är ju numera finrum för gäster och inget förvaringsutrymme.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards