Alla inlägg den 1 augusti 2014

Av Frejda - 1 augusti 2014 11:30

De finns bland liljorna i år igen - de lackröda liljebaggarna. Knaprar glatt i sig av mina fina liljor så att de ser alldeles anorektiska ut. Man får hänga med om man ska hinna njuta av dem.


Men det finns ju annan blomsterprakt än liljor. Denna fina million bells pryder nu min pergola, ett gigantiskt exemplar som jag fyndade hos Tant Grön när de hade halva priset på massor med blommor och plantor.


Och så kommer mina solhattar så fint i år igen. Några har redan fått kjolar. De är ursprungligen ett fröprojekt som lyckats väldigt bra. Hos Tant Grön köpte jag en vit-rosa-limegrön variant också, men den blommar inte än. Det ska bli spännande att se hur den ser ut.

I trädgården ligger kissarna utslängda lite här och där i värmen. De kan ju inte ta av sig pälsen och när det blir över trettio grader i skuggan är det inte mycket aktivitet på dem. Men Lilla Lo hade tydligen varit i kattslagsmål härom morgonen. Gräsmattan var full med tussar och jag hittade henne senare i syrenhäcken. Lite ankommen var hon, men hon har repat sig fint.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards