Alla inlägg den 3 augusti 2014

Av Frejda - 3 augusti 2014 11:30

När jag fyllde femtio fick jag några viner med tillhörande recept på passande mat. Här har jag tillagat en av rätterna. Det blev grillad lammburgare med timjan och kapris i, Max hamburgerbröd, sallad, rödlök och tomater och så den underbara röran till, bestående av fetaost, creme fraiche, vitlök, peppar, salt och kokta rödbetor som man mosade i. Jättegott!


Jag har fint sällskap i paviljongen om kvällarna. Jag äter där, men varvar också ner med en bok varje kväll. Tor håller mig alltid sällskap. Ibland putsar han upp sig och lägger sig sedan ner och filosoferar lite. Hönsen har börjat få gå ut igen efter rävbesöket, men bara när jag är hemma och har lite koll.



Lite skörd från skogen har jag också tagit hand om och ätit upp på smörgås med ost. Godare varm macka kan man nog inte tänka sig. Men det är torrt i skogen nu, så de växer inte så mycket, de små gula raringarna.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards