Alla inlägg den 27 maj 2012

Av Frejda - 27 maj 2012 22:08


Tre timmar tar det att klippa min gräsmatta. Hårt jobb, men så värt det när man ser hur fint det blir. Belöningen idag var Ramlösas äpplemineralvatten med några frusna hallon i från förra årets skörd. Stora, fina och väldigt mumsiga. Det är de sista hallonen som går nu, så jag hoppas på ny skörd i sommar.



Här med matchande blomma och kisse.


Vädret har varit helt fantastiskt i några dagar nu. Varmt och soligt och bara helt underbart. Tydligen ska det bli lite regn i veckan som kommer. Det är nog bra det med, men jag hoppas på fler sådana här dagar framöver.

Av Frejda - 27 maj 2012 10:32


Jag är så tacksam för det fina vädret som gör att det är en riktig njutning att jobba utomhus. Igår var det hönsprojektet som fortsatte. Nu har hönsgården fått nätväggar och en dörr och lite plankor nedtill, men jag har inte nått hela vägen upp med nätet och nättaket saknas fortfarade. Till det behöver jag hjälp att hålla i, för det är få saker som är så ostyrsliga som hönsnät, har jag upptäckt.


Jag tror att jag kommer att behöva byta ut plankorna nedtill och dörren så småningom, men jag fick ta det jag hittade i ladan nu.



Jag har också gjutit fast en rostfri stång i en betongklump. På den ska min nya pump monteras och sedan ska hela härligheten sänkas ner i brunnen. Hoppas det håller ihop.


Idag blir det välbehövlig gräsklippning och lite småfix innan det blir morsdagsfirande.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards