Alla inlägg den 22 maj 2012

Av Frejda - 22 maj 2012 22:10

Livet är underbart när man kan öppna sin torpdörr och se detta. Framför stugan har jag inte mindre än sex äpple- och päronträd i full blom. Här syns några.



Ytterligare ett äppleträd blommar och lyser upp vägen till utedasset. Dessutom är körsbärsträd och krikonträd täckta av skyar av vita blommor. Till och med mitt lilla, nästan nya, plommonträd har massor med blommor. Tänk om det blir frukt och bär av allt ...



Mina lila tulpaner har öppnat upp svartlila, sidenmjuka blad. Det verkar som om den gör så här - viker ut tre blad åt olika håll, för de ser alla ut så. Så fin.



Kvällen bjöd på värme och sol så jag gjorde en insats i odlingen. Ytterligare två pallar är nu ogräsrensade och genomgrävda. Jorden ser fin ut. Nu ska det i lite gödsel så kan jag så och plantera mer. Aubergine och vitkål står på schemat.


Jag ska nog vara lite försiktigare med hönsgödslet. Det verkar intensivt och jag är lite rädd att det bränner sönder plantor och frön.


Jag gjorde också iordning min vanliga krasserabatt - rensade, grävde ur, sådde frön, vattnade och lade ut en fiberduk över. Krasse gillar tydligen inte för mycket gödsel, så den fick inget alls i år. Men ska jag vara ärlig så märkte jag ingen skillnad på förra årets blomning, då jag gödslade, jämfört med tidigare år. Det har varit lika galen blomning varje år.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards