Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Frejda - 19 februari 2012 21:16


Ja, i skala 1:100 så blir min tomtkarta så här stor (A0-format). Tomten är strax under 2 500 kvm så då kommer man inte undan med mindre. Undrar vad mina kurskamrater kommer att säga när jag tar upp halva bordet ...


Idag var jag i alla fall ute i torpet och försökte mäta fasta punkter i snögloppet med en tvåmeters tumstock. Den förslår inte så långt när avstånden blir långa ... Efter en och en halv timme var jag dyblöt om fötterna, så då var det skönt att dyka in hos grannen och få en kopp kaffe.


Vi har slagit ihop våra fröinköp i en sambeställning. Roligast av allt var att den manliga halvan av grannparet också köpte frö - till ett mammutträd. Undrar just hur lång tid det tar för det att gå från frö till träd med flera meters omkrets ...



Torpstugan var rätt utkyld och det kändes som om den också väntar på våren.



Vinden hade vält vattentunnan. Det måste ha varit kraftiga vindar för den var verkligen full.



Vinden hade också blåst omkring med massor med grenar så där har jag lite plockjobb i vår.



På buskarna satt några frusna snöbär kvar.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards