Alla inlägg den 22 maj 2011

Av Frejda - 22 maj 2011 19:47


Jag älskar min rönnsumak. Just nu är det bara några pinnar som står där, men när löven spricker ut kommer den att se ut som en exotisk palm. Stammen är alldeles luden och len - precis som sammet. Tack lillsyrran - jag tar gärna fler. :-)



Förra sommaren hälsade jag på min bloggläsande kompis Carina i Nynäshamn. Med mig hem hade jag allsköns plantor, bland annat dessa. Jag tror att det är irisar. Vilken färg det är har jag glömt (vita?). Hursomhelst så förbereder de sig nu för att spricka upp och börja blomma, så snart vet jag vad det är jag har. De verkar må oförskämt bra i rabatten i alla fall.



Helgen har bjudit på fantastiskt väder och då är alltid aktiviteten i odlingen hög. Jag har sått, planterat det som är försått, rensat ogräs och fått ordning på vattnet ut till odlingen. Jag har planterat kronärtskockor och majs och flyttat på tre pallkragar så att de nu står bakom växthuset. Jag ska nämligen skilja köksträdgård och blomodling lite mer åt.


Jag har också satt frö i den sista av de tre ordinarie pallkragarna - där blev det dill och mangold. Den mangolden har alla möjliga färger på stjälkarna och är rasande vacker. Om den inte vore ätbar så skulle jag sätta den ändå - bara för att se på den.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards