Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Frejda - 21 maj 2011 10:54


Halva granhäcken är nu nersågad med hjälp av min snälla granne. Jag ville inte ta hela i år, för då blir insynen i min trädgård så brutal.


Jag fräste upp en ränna med hjälp av min Mantis och gödslade med lite av allt det kogödsel som Lions Kilsbergen levererat till min trädgård. Igår kväll var vädret underbart varmt och skönt så då sysselsatte jag mig med att gräva upp nya plantor och små skott från mina befintliga syrenhäckar och flyttade till gluggen.


De ser lite taniga ut just nu, men jag hoppas de ska trivas och växa sig stora. Jag har medvetet blandat stora och små plantor, för jag behöver nog klippa ner de stora nästa år så att de förgrenar sig och blir buskiga. Då är det bra om det finns några småttingar som kan ta över lite.


Jag har tagit bort mycket barrväxter ur trädgården. Förutom att granhäcken ska bort helt, så har jag tagit ner en gigantisk gran, en mindre gran, en liten granhäck vid carporten och två enar. Jag tycker inte att barr hör hemma i en gammal torpträdgård från 1700-talet. Men en gran får stå kvar. Det är mitt enda insynsskydd mot min granne som nitiskt röjde i sin egen trädgård förra året, så att det nu är full insyn i min.


Nu blommar syrenerna och sprider väldoft i trädgården framåt kvällen. Jag har både lila och vita och de är fantastiska.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards