Alla inlägg den 13 november 2009

Av Frejda - 13 november 2009 23:05

  


När jag nu landat i sta'n för vintern och sitter och tittar på alla bilder från sommaren och hösten så tänkte jag att jag faktiskt kan blogga om lite odlingsminnen.


Så här såg det ut i odlingen efter första frosten. Morötterna och squashen och rödbetorna såg lite ledsna ut. Min fina salladsskulptur hängde som ett förbrukat Pisa-torn över kanten på pallkragen. Längst därbak ser mangolden lite ledsen ut och en solros har fullständigt gett upp.


Men det var inte så kört som det såg ut. Squashen var redan skördad - i mängder - och morötterna mådde fint. Jag har nu hela kylskåpet fullt av dem. Mangolden och salladen fick jag ge upp på, men rödbetorna var bara att fortsätta att skörda. Solrosen åkte tyvärr skottkärra bort till gruvhålet där jag fått lov av grannen att kasta trädgårdsavfall. I normala fall brukar jag bara låta solrosorna stå, så att fåglarna kan äta av fröna, men dessa var av någon speciell sort som inte gav mycket till frön. Så fåglarna får klara sig utan dem i år (ska blanda sorter nästa år) och äta hos grannarna i deras fågelhus.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards