Alla inlägg den 9 januari 2014

Av Frejda - 9 januari 2014 21:55


Jag har varit osedvanligt inaktiv på min blogg senaste halvåret, men här kommer ett litet inlägg så här på det nya året. Jag börjar bli riktigt irriterad på reklamen på sidan nu. Den tar alldeles för mycket plats nu och dominerar så till den milda grad att bloggen försvinner. Dessutom stjäl den plats från min gröna inramning av bloggen. Häromdagen var det en stor blinkade reklamplats längst upp, hela högerkolumnen var kidnappad och så fanns den sedvanliga rörliga/icke-rörliga reklamen inne i själva bloggen. Jag gillar det inte. Men just nu verkar det vara lugnare på reklamfronten så det varierar väl.


Jag var och hälsade på Tor, Tora, Tyra och Siv hemma hos lillsyrran, där de huserar om vinterhalvåret. De bor i vår gamla lekstuga som är isolerad och har värme om det behövs, men nu har det ju varit så varmt väder.


De går ute i en inhägnad som egentligen är en hundgård, men där finns massor att peta omkring i och titta på, och kanske skyddar väggarna mot åtminstone rävar. Utanför väggarna har de syrrans höns och tuppar att prata med. När jag var där hade vi ostbågskalas och Tora har inte glömt hur man plockar ostbågarna direkt ur min hand.


Här Tor med Tyra, som ofta går vid hans sida. Hon är ju minst och kanske tycker hon behöver lite livvaktsskydd. Men hon har växt på sig sedan i somras och kanske är hon en av dem som värper, för nu kommer det ägg.


Här alla tre hönorna. Så här på vintern blir deras turkosfärgade kindfläck riktigt skarpt lysande. Vädret var så uselt och mörkt, tyvärr, så bilden blev lite suddig.



Hos syrran finns även andra djur, bland annat dessa pigga och nyfikna getter.


Jag börjar få lite vårkänningar nu när Impectas frökatalog kommit och vi halkat över nyåret. Har gjort ett litet kul inköp som jag ska berätta om i ett annat inlägg. Måste ta en bild först ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards