Alla inlägg den 8 juli 2013

Av Frejda - 8 juli 2013 11:20

Nu ha jag investerat lite i sommarblommor. Det blommar också av sig själv här och var.


Vid pergolan hänger denna lila skapelse. Campanula - visst heter den så?

Framför pergolan står ett litet bord med en klart lysande röd blomma. Jag vet inte vad den heter. Någon som vet?

På plattläggningen framför pergolan har jag ett gammalt vinställ i smide, som jag fått av grannarna. Det får bli hållare för blommor om somrarna.

Schersminen blommar nu för fullt och doftar gott. Jag har flera buskar, vissa stora som hus. Det är fantastiskt att se och känna doften.

Hönsen har fått lite fint vid hönsgården. Där hänger en lila million bells.

Vid växthuset har jag en liten sittplats som fått en fuchsia som dekoration på bordet. I rabatten bakom satte jag lejongap.

Jag har aldrig haft lejongap förut. Verkligen jättefina i färgerna. Konstigt nog stod det lejongap på skylten när jag köpte dem, men damen som jag betalade till kallade dem för lövkoja. Inte är det samma blomma?


Penséerna ser lite ankomna ut, men de blommar ju fortfarande så de får sitta kvar ett litet tag till.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards