Alla inlägg den 11 maj 2013

Av Frejda - 11 maj 2013 11:55

Efter Tysslingedagen gjorde jag det jag alltid brukar göra - handlade plantor hos Tant Grön och började fixa i trädgården. När jag rensade ut mitt sparrisland så upptäckte jag att många små raringar fortfarande lever. Nu ska jag så där det är tomma hål och hoppas att de tar sig de med. Skörd om ett par år ...

Vädret har varit fantastiskt fint. Skönt att gå runt och fixa i.


Hönsen är också nöjda. Går ute och petar i sig grönt och ligger i solen och gottar sig. De är formidabla mossrivare ...


Nu är växthuset iordninggjort med lite ny jord, hönsgödsel och nya plantor: flera tomatsorter, chilli, paprika och gurka. Med andra ord det jag brukar ha där. Längst fram har jag gjort plats för en gurkplanta till.


De ser inte mycket ut för världen nu - plantorna - men jag vet vilken djungel det brukar utveckla sig till.

Den lilla rabatten vid växthuset fick lite färg med några penséer i blått och gult.


Ett nyinköp: vit klematis som heter Summer Snow. Nu ska jag hitta ett bra ställe där den kan växa. Jag älskar klematis.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards