Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Frejda - 5 maj 2013 11:58

På valborgsmässoaftonen gick flyttlasset till torpet för mig, kissarna och hönsen. Torpstugan stod där och väntade - nystädad sedan dagen innan. Nu, några dagar efter, blommar scillan överallt i stora blå hav och värmen har börjat komma.


Kissarna på väg ut ur buren - nyfikna på friheten. Och vad gör de? Jo, går raka vägen in i stugan och lägger sig. Mysigt där, tycker de, men kanske borde de vara ute lite mer nu när de får.


Nytt för i år: hela hönstrion har nu fått gå ut i trädgården. Förra året hann jag ju inte med. Då kom de till mig 2 juni och när jag väl tyckte att de hade vant sig vid den nya omgivningen så hade båda hönorna lagt sig och ruvat. Så då var det bara Tor som fick komma ut, för den lilla kycklingen som kom sedan vågade jag inte släppa ut till hungriga katter.

Jag har massor med blåsippor (och vitsippor också för den delen). De lyser upp vid husgrunden och längs med buskar och häckar.


I lövhögarna sticker gula krokusar som jag planterade förra året upp.


Dessa fina tulpaner ser ut så här framåt kvällen ... 


... och på dagen, när solen skiner, viker de ut sig och blir så här fina.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards