Direktlänk till inlägg 5 juni 2013

Hoppet ute för mitt tulpanträd?

Av Frejda - 5 juni 2013 20:34

Ännu syns inga löv på mitt tulpanträd. Det vore för sorgligt om det inte klarat vintern, för nu börjar det bli lite kraftigare i stammen.

Längst ner på stammen ser det ut som om det kan finnas något som liknar knoppar. Hoppas, hoppas att det är det och att de bara är lite sena med att slå ut. Men trädet kommer att se bra konstigt ut om det har blad nere på stammen, men ingenting uppe i toppen.

Penséer verkar vara livskraftiga. Den här har frösått sig själv och tyckte det var ett bra ställe att bo på mellan två betongplattor framför pergolan. Fint med liten blomma istället för det vanliga ogräset.

Ska man tro på blomningen så blir det gott om jordgubbar i sommar. Jag fotograferade inte jordgubbslandet som ligger alldeles intill. Det är (var) halmtäckt, men nu växer gräset högt. Måste verkligen rensa bort gräset så att det inte kväver jordgubbsplantorna.

 
 
Ingen bild

Annika L

5 juni 2013 22:13

Avakta om resten av trädet inte kommer igång beskär det under juli-augusti-september :)

 
Ingen bild

Frejda

7 juni 2013 23:01

Annika L - Jag väntar och hoppas ... :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frejda - 14 november 2016 18:58


Länge sedan var det. Länge, länge, länge sedan som jag bloggade.   Men det har sin förklaring (om än inte ursäkt). Videon nedan visar vad jag styrt med i odlingen sedan i mars. OK - jag lade ner arbetet i september, men sedan tog det lite tid att...

Av Frejda - 4 mars 2016 16:57


  I år var det lite extra roligt att inventera mina fröer - nu när jag har en så fin låda att lägga dem i.   Jag har en hel del fröer kvar som jag behöver använda innan de blir för gamla. Men som varje år så behöver jag köpa till en del. I å...

Av Frejda - 1 januari 2016 20:49

I mitten på juli hade jag rest ner till västkusten för att hälsa på vänner när jag fick besked från kattvakt Thea att Lilla Lo var väldigt dålig. Jag fick åka hem för att ta farväl av henne. Det var en aggressiv blodcancer som blev hennes bane. Men n...

Av Frejda - 1 januari 2016 20:09

Sommaren 2015 kan knappast skryta med särskilt mycket fint väder, så odlingssäsongen var inte riktigt lika inspirerande i år. I år förlorade jag också mina två äldsta kissar, Mini och Lilla Lo, så det var också en sorgesam vår och sommar på det viset...

Av Frejda - 14 juli 2015 22:07


Älskade Lilla Lo har lämnat mig. Hon var den sista av den lilla trojkan bestående av mamma Skruffa, syster Mini och Lilla Lo själv.   Fjorton år och nästan tre månader fick vi tillsammans och det är nu mycket tomt och tyst. Jag har nog inte tä...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards