Alla inlägg den 23 juni 2013

Av Frejda - 23 juni 2013 10:44

 

Jag har satt humleplantor både förra året och i år vid min nya humlestör i odlingen, men inget tog sig. I år köpte jag en påse humlefrö och sådde där och vips så tog det sig. Nu ser jag fram emot en frodig växt.


 


Ibland (rätt ofta) korsas kissarnas och hönsens vägar. Då uppstår viss spänning, men det brukar gå bra. Här sitter Lilla Lo och försöker låtsas som ingenting, men bakom har Freja full koll.


Eller full koll, förresten. Jag börjar tro att Freja ser väldigt dåligt. En kväll låg hon kvar ute på gräsmattan i mörkret när jag skulle stänga för hönsen. Jag trodde först att hon var skadad och inte kunde gå, men jag tror att sanningen är den att hon inte ser vart hon ska gå i mörkret och när hon inte hängde på de andra så blev hon kvar.


Jag ser också att hon missar maten väldigt ofta när hon ska hacka i sig äpple eller bröd. Hon hackar och missar och ibland har hon tur och hamnar rätt.


Något är inte riktigt som det ska, men hon verkar ju klara sig ändå och hon är den som värper, för Siv gör det inte alls. Däremot har Siv nu bestämt sig för att ruva så hon korpar Frejas ägg och ligger inne och surar. Hittills har jag tagit äggen ifrån henne för jag skulle önska att ruvandet startar om en vecka.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards